Forestil dig en online platform, som indeholder alle de værktøjer, du skal bruge for at realisere din inbound marketing strategi, monitorere effekten af den og hjælpe dig med at generere brandvarme leads.
Lyder det godt?
Dét er HubSpot i en nøddeskal, og i dette blogindlæg gennemgår vi de enkelte dele af HubSpot som tilsammen gør marketing automation-platformen til en effektiv katalysator for din leadgenerering.
Overordnet er HubSpot bygget specifikt til at håndtere alle aktiviteter, der relaterer sig til inbound marketing og marketing automation. Ved at samle disse i én platform skaber HubSpot et unikt overblik og giver mulighed for at udnytte data på tværs af de enkelte værktøjer.
Platformen er desuden bygget som et CMS, og det kræver derfor ikke stor teknisk indsigt at finde rundt eller udnytte mulighederne i platformen. Du kommer derfor hurtigt i gang med det egentlige arbejde, i stedet for at bruge lang tid på oplæring.
Inbound marketing handler om at tiltrække potentielle kunder til dit website, konvertere dem til leads og dernæst kunder som gennem en yderligere indsats bliver til ambassadører for din virksomhed.
I den process skal du løbende opsamle alle relevante data om kunden, for at øge salgsafdelingens chancer for at tage kontakt til kunden på det rigtige tidspunkt, på den rigtige måde, via de rette kanaler.
Data er med andre ord nøglen til at konvertere leads og udvikle kunderne, og derfor er det vigtigt med nogle gode redskaber til at indsamle og analysere disse data. Det har HubSpot.
Samtidig har du brug for at præsentere dit content på en flot og brugervenlig måde og sikre en effektiv distribution af indhold. Også dét finder du i HubSpot.
I kernen af hele platformen ligger et CRM system, som holder styr på dine kontakter og deres data, opsamlet fra alle de tilknyttede aktiviteter.
Dette giver et detaljeret blik på de besøgende på jeres site, som betyder at sælgerne i virksomheden kender potentielle kunders interesser og online-adfærd. Den indsigt er bogstaveligt talt penge værd, og repræsenterer en ny måde at arbejde med salg.
HubSpot er dermed et effektivt redskab til leadgenerering, lead scoring og lead nurturing.
Når HubSpot samler alle dine aktiviteter, kan du holde fokus på strategien i stedet for at skulle holde styr på en længere række systemer og på hvilke data, der er tilgængelige hvor, og hvad de skal bruges til.
I HubSpot finder du blandt andet værktøjer til:
Platformen består af fire moduler, eller ‘Hubs’, som hver indeholder relevante værktøjer til et specifikt område:
Selvom vi er begejstrede for HubSpot her hos Brand Movers, så er HubSpot ikke en mirakelkur, der kan bruges til hvad som helst. Det er kun et værktøj, et stykke software, og som sådan afhængig af, hvordan det bliver brugt og til hvad.
HubSpot er en marketing automation platform, der er skabt til at eksekvere en inbound strategi, og den tætte forbindelse mellem inbound og HubSpot betyder, at platformen ikke vil være lige så effektiv sammen med andre marketingstrategier.
Omvendt, hvis du er villig til at investere ikke bare i HubSpot men også i det indhold og den tilgang, der skal til, betaler det sig hjem mange gange.
Vi er certificeret HubSpot-partner, og hjælper dig gerne med at blive klogere på, hvordan din virksomhed kan bruge HubSpot til at generere leads og skabe vækst.
Kontakt os for et uforpligtende møde om alt fra inbound marketing og marketing automation til leadgenerering med HubSpot. Vi kan hjælpe med alle dele af processen frem mod en hverdag, hvor HubSpot skaber vækst for din virksomhed.
disse indlæg om Marketing Automation
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.