Idéudvikling. Åh, det kan være lidt en killer, ikk’? At blive ved og ved og ved med at finde nyt/godt/spændende/sjovt/skævt/leadgenererende indhold. Alle idéerne fra sidste omgang idéudvikling er allerede produceret. Hvad skal I så skrive om nu?
Det afhænger jo selvfølgelig helt og aldeles af, hvilket brand du sidder med, og hvad strategien for dit indhold er.
Men én ting er sikker. Hvert år er der for eksempel altid:
Fortsæt selv listen. Alle disse begivenheder har det tilfælles, at de er aktuelle for rigtig mange mennesker på samme tid, og at de interesserer et bredt udsnit af befolkningen. Derfor kan du med fordel planlægge blogindlæg efter dem og stjæle lidt af opmærksomheden.
For eksempel har du sikkert læst flere “Forudsigelser for 2018” inden for alle mulige områder lige fra content marketing over politik til sport.
Hvis du kan vinkle dit indhold, så det låner lidt af aktuelle begivenheders opmærksomhed, har du både ideer til din blog OG mulighed for at komme bredt ud med dit indhold, fordi du kobler dit indhold op på en interesse, der findes i forvejen.
Forhåbentlig har du allerede en redaktionel kalender – ellers kan du lave den ved hjælp af dette hack. Brug kalenderen som udgangspunkt til at forudse årstider, ferier, jubilæer, begivenheder og så videre, som på en eller anden måde kunne være relevante for din virksomhed.
Vi tager et eksempel: Forestil dig, at det er sommer. Århundredets hedebølge ligger som en tung dyne over landet. Alle (som i ALLE) taler om vejret, som kun vi danskere kan gøre det. Medierne forsøger at finde på diverse nye nyheder og historier om hedebølger, for læserne kan bare ikke få nok. Det fylder alt i alles liv lige nu og her.
Hvorfor ikke forsøge at snuppe noget af al denne opmærksomhed? Kan du finde på nogle indholds-ideer, der er inspireret af vejret?
Forestil dig så også, at du har en webshop, der sælger løbesko. Lad os prøve at køre alle de typer af begivenheder igennem, vi nævnte helt i starten, for at finde ideer til aktuelle blogindlæg til webshoppens blog:
Årstider
Højtider
Vejret
Politiske begivenheder
Sportsbegivenheder
Historiske jubilæer
Kulturbegivenheder
Forbrugstendenser
Bum, det var da lige 21 idéer til indhold på en løbeblog.
Sådan kan du gøre med de fleste af de emner, du finder ved at kigge i en kalender.
Spørg dig selv: “Hvordan kan vi relatere vores virksomhed, produkter eller services til hedebølgen?” Identificér så den mest interessante/sjove/skæve sammenhæng, og basér dit indhold på det.
Ved hjælp af dette hack kan du nu koble din blog på aktuelle begivenheder ved at gøre følgende:
God arbejdslyst.
Dette er Clever Content Hack nr. 7. Clever Content Hacks er en serie af blogindlæg fra Brand Movers, der hjælper dig med at skabe de bedst mulige marketing-resultater.
disse indlæg om Blogging
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.