4 værktøjer, der kan lette dit arbejde på de sociale medier

Stine Holmgaard

Se her, hvordan du nemt og billigt kan skære ned på tid (og penge) brugt på indholdskuratering og publicering på dine profiler på sociale medier. Disse fire værktøjer giver overblik, kontrol og mere volumen på din tilstedeværelse.

Buzzsumo

Buzzsumo.jpgBuzzumo kan du bruge til let at identificere, hvilke typer indhold og hvilke keywords du bør fokusere på, når du laver opdateringer. Kort sagt, hvad dit publikum vil have på dine forskellige kanaler. Derudover kan værktøjet også bruges til at holde et vågent øje med, hvilke af dine kanaler, der rent faktisk driver delinger og engagement fra dine følgere. Og så kan du lure lidt på dine konkurrenter og de andre dygtige influenter i dit marked og lade dig inspirere af det indhold, de deler.

Du kan oprette din egen profil på www.buzzsumo.com. Værktøjet har en begrænset, men dog funktionel gratis-version. Skal du virkelig have noget ud af det, skal du tilkøbe én af Buzzsumos abonnementer.

Hootsuite

Hootsuite.jpgHootsuite er et af vores absolutte yndlingsværktøjer til planlægning og deling af indhold. Her har du mulighed for at samle alle dine konti på de sociale medier ét sted. Så kan du i ro og mag skemalægge dit indhold og automatisere publiceringen, så du ikke skal sidde og passe det ind ad hoc i en travl arbejdsdag. Du kan i stedet levere en fokuseret indsats i det omfang, det passer dig. Vi planlægger for eksempel vores indhold én gang om ugen. Og har vi en eventkampagne, der skal køre, så skemalægger vi den i ét hug.  En anden helt klar fordel ved Hootsuite er værktøjets indbyggede ‘suggested content’-funktion, som gør det let at opdage og kuratere nyt indhold til publisering på dine sociale kanaler.

Du kan prøve Hootsuite gratis i 30 dage, og derefter kan du abonnere på ydelsen med en månedlig omkostning fra 140 kroner og op afhængigt af dine behov. Se mere på www.hootsuite.com.

HubSpot

HubSpot-logo-vector-download.jpgBrand Movers er dansk HubSpot-partner. Og selvom der mere er tale om en marketing automation-platform end et decideret socialt medie-værktøj, er den ikke til at komme udenom, hvis du seriøst vil integrere din tilstedeværelse på sociale medier med din content marketingindsats. 

HubSpot er nemlig født med værktøjer til både at publicere og overvåge alle dine sociale kanaler. Og så får du endda indbygget rapportering, der er forbundet til alle dine andre content marketingaktiviteter.

Det betyder fx, at du kan se præcis hvilken opdatering på LinkedIn, der oprindeligt førte til, at en potentiel kunde tilmeldte sig jeres nyhedsbrev, downloadede en række e-bøger, surfede jeres website tyndt og til sidst endte med at kontakte jer for at tale forretning.

HubSpot ligger i et lidt andet prisleje, end de andre værktøjer her på siden. Men så får du også et CMS, et CRM, en platform til blogging, en e-mail-marketing platform, marketing automation, lead scoring, rapportering og meget mere oven i hatten.

Læs mere om HubSpot her.

Quuu

Quuu.pngDen sidste darling, du får med som ekstra fjer i hatten, er værktøjet Quuu.

I det her ret simple, men effektive værktøj kan du sætte et par gode filtre op og vælge faglige kategorier, der relaterer til dit fag (digital marketing, sociale medier, content marketing m.m.). Så snart du har gjort det og har tilknyttet dine konti på de sociale medier, begynder Quuu at håndplukke relevant indhold fra en stor pulje af online influent-stof, som du kan scanne, sortere og efterfølgende smide efter dit set-up på dine sociale medier. Quuu er især velegnet, hvis du i forvejen bruger værktøjet Buffer.com, som samtidig er et fint supplement til Hootsuite. Det giver dig let adgang til en vis volumen på dine social media-aktiviteter. Quuu er gratis med op til to opslag med fem udvalgte kategorier om dagen. Derefter koster værktøjet 100 kroner om måneden, hvilket er peanuts i forhold til tid sparet på kuratering. Læs mere på www.quuu.co.

Foto: Thinkstock

Få tips og tricks til digital marketing i vores nyhedsbrev

Der er ingen kommentarer endnu.

Vær den første til at kommentere.