At kreere indhold kan være en seriøs udfordring for virksomheder. Du skal være idérig, kreativ, kende din målgruppe, kunne skrive, filme eller optage lyd og have et sted at publicere.
Desværre er selve produktionen langt fra den eneste hurdle, du skal over, når du har med indhold at gøre. Når først et stykke indhold er publiceret, står du nemlig straks over for næste udfordring. Distribuering.
Et sted, som er værd at overveje, er LinkedIn. LinkedIn er nemlig ikke kun et oplagt sted at netværke, det er også et fremragende sted at dele indhold og derigennem øge både antal af følgere, trafikken til dit site, indflydelse i markedet og i sidste ende potentielt også salg.
Men. LinkedIn bliver aldrig en ubetinget succes, hvis du uden omtanke kaster alt dit indhold ud på mediet.
Nogle stykker indhold egner sig bedst til det hurtige 100-meter-løb og er dermed bedre egnet til distribuering på medier, hvor folks besøg har en hurtigere karakter – hvilket typisk gælder på Facebook og Snapchat. Mens andet indhold virker godt på den lidt langsommere (eller mere tålmodige) LinkedIn-bane, hvor besøgende oftere er klar på tungere og mere fagligt indhold.
Læs her i hacket, hvordan du gør.
Først og fremmest: I dit arbejde med distribuering på LinkedIn (og på alle andre medier) skal du sørge for at vælge det rigtige indhold – det vil sige det indhold, som matcher det, dit publikum leder efter, når de er på LinkedIn.
Typisk vil det være indhold, som har en faglig relevant krog, så det virker berigende og lærerigt for modtageren.
Eksempel: Har du skrevet blog-indlægget ‘5 trends du ikke kommer uden om i it-branchen’, og er din modtager fra it-branchen, så vil dette stykke indhold med al sandsynlighed klare sig bedre på LinkedIn, end det vil på Facebook, hvor publikum typisk søger underholdning.
Når du har valgt, hvilket stykke indhold du vil sende afsted, kan du vælge at publicere på din virksomhedsprofil, dine private profil (eller en kollegas profil og dermed nå endnu bredere ud) og/eller i en relevant gruppe. Jo flere steder, jo længere når du ud.
Men husk relevansen. Ingen kommer til at elske dit indhold, hvis du trækker det ned over hovedet på dem.
Med det sagt er du nu klar til at distribuere dit indhold på LinkedIn. Du skal bare vælge det rigtige indhold, hvilket du gør ved at fokusere på:
God fornøjelse – vi ses på LinkedIn.
Hey! Hvis du vil hjælpe dit opslag ekstra på vej, kan du vælge at sponsorere det. Vi viser dig hvordan i dette hack.
disse indlæg om Social media
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.