Der findes efterhånden et hav af podcast om content marketing. Nogle er gode, andre er... knap så gode.
Hos Brand Movers lytter vi en del til podcasts. Derfor har vi skilt skidt fra kanel og fundet vores favoritter inden for tre forskellige podcast-formater, som du kan kopiere, når du laver dine egne podcast - eller bare nyde for deres virkelig gode indhold.
Er du ikke hoppet med på podcast-vognen endnu, så læs her hvorfor det kan være en rigtig god ide.
Her får du de tre eksempler på podcasts, som vi hos Brand Movers er vilde med.
Det er vigtigt at sige, at Claim Your Fame er en helt ny podcast, så der er ikke et stort sammenligningsgrundlag, men det vi har hørt indtil videre, har været af meget høj kvalitet. Det er noget nær det mest velproducerede til dato (synes vi), da der er en klar redaktionel linje hele vejen igennem, og det er klippet professionelt. Samtidig leger Andrew Davis med formaterne, og der er både underlægningsmusik, teasers, testimonials, en kurateret case-historie og et personligt interview.
Det, der gør podcasten ekstra god, er, at Andrew Davis virkelig giver noget af sig selv. Han er hudløst ærlig, og via humor og personlige historier viser han os, hvem han er, hvilket gør det nærværende og autentisk.
Du kan høre Claim Your Fame her.
Psst… Vil du have mere af Andrew Davis, så kommer han til Danmark lige om lidt, hvor han er keynote speaker på Clever Content 15. Læs mere her.
Det er ikke alle, som kan sidde helt alene og tale i 40 min., uden at man som lytter kommer til at kede sig. Men det kan Marcus Sheridan. I hans podcasts reflekterer han over ting, der er sket i løbet af ugen og svarer på spørgsmål, folk har stillet ham på de sociale medier. Det er et skoleeksempel på, hvordan du kan inddrage og engagere dit community.
Det, der også gør, at vi elsker Marcus Sheridans podcast, er, at han er meget personlig, og man føler, at han sidder og taler til netop dig. Han taler om sin familie og er ikke bange for at nævne sine svagheder - f.eks. at han overhovedet ingen stil har, og at det derfor er hans svigerinde, som står for hele hans garderobe. Han bruger altså også sine podcasts til personlig branding, hvilket er en stil, der hverken passer til eller virker for alle. Men for Marcus Sheridan gør det.
Lyt, og bedøm, om hans stil er noget for dig. Hør Mad Marketing her.
Ryan Hanley er ikke oprindeligt en content marketing-gut, men han er efterhånden ved at være en af de garvede inden for podcast-gamet i branchen. Hans podcast er (ligesom Social Media Marketing Podcast, Social Pros Podcast og Content Pros Podcast) et eksempel på de mere klassiske podcasts, hvor man ikke taler meget selv, men i stedet har fokus på interviews med forskellige eksperter.
Selvom formatet er traditionelt er Ryan Hanley rigtig god til at tilpasse samtalen, så det ikke bliver så statisk og manuskript-bundet, som nogle ellers kan have tendens til gøre det. Fordelen ved dette format er især, at du ikke behøver vide alt selv, fordi der primært trækkes på ekspertviden.
Du kan høre The Content Warfare Podcast her.
Vil du vide mere om, hvordan du selv skaber et godt podcast, så tag et kig på indlægget her.
Billeder: thejbird / Flickr (originalt billede), Content Marketing Institute, The Sales Lion, Ryan Hanley
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.