Egetæpper er en af Europas førende virksomheder inden for design, udvikling og produktion af unikke, kvalitetstæpper med respekt for miljøet.
Men egetæppers YouTube-kanal afspejlede måske ikke helt den samme flair for design og udvikling, som firmaets tæpper. Det satte egetæpper sig for at ændre sammen med Brand Movers. I dette blogindlæg forklarer vi, hvordan vi optimerede YouTube-kanalen – og du vil få en god inspiration til optimering af din egen YouTube-kanal. Hvis du vil have de 15 vigtigste råd til optimering af din YouTube-kanal, så kan du læse dette blogindlæg.
Nå, lad os se nærmere på et eksempel på video markedsføring fra den virkelige verden i form af egetæppers YouTube-kanal. Efter Brand Movers optimerede kanalen, så vi nogle øjeblikkelige ændringer sammenlignet med en foregående måned.
Men hvad betyder alle de procentstigninger egentlig?
Overordnet betyder det, at optimeringen af kanalen med hensyn til design og SEO øger kanalens synlighed på YouTube. YouTube forstår, om videoerne er relevante for brugerne baseret på tags og beskrivelser, og thumbnails og titler får rent faktisk folk til at klikke på videoerne, fordi de vækker deres nysgerrighed.
Stigningen i watch time er et udtryk for, at titel og thumbnail gjorde, at folk vidste, hvad de kunne forvente og så videoen til ende. Stigningen i watch time kan også skyldes, at vi har oprettet playlister. Playlister gør nemlig, at folk har en tendens til at fortsætte med at se den næste video i playlisten.
Lad os lige kigge lidt nærmere på nogle af de mest interessante procentstigninger: Hvordan impressions leder til watch time.
De to omvendte trekanter viser impressions - altså, hvor mange gange folk har set en af eges thumbnails på en hvilken som helst af eges videoer - og hvordan disse har ledt til views. Det er click through raten. Og nederst har vi den akkumulerede watch time fra alle disse views.
I januar havde eges YouTube-videoer 381 impressions. Efter optimeringen nåede impressions op på 765 i april. Det er som skrevet tidligere en stigning på 100%.
I januar havde videoerne 14 views fra disse impressions mod 36 i april. Watch time steg fra 12 minutter i januar til 33 minutter i april.
Og hvad er pointen så? Jo, pointen er, at stigningen i antallet af impressions og views samt den øgede watch time udelukkende er et resultat af optimeringen af YouTube-kanalen. Næste skridt for egetæpper bliver naturligvis at begynde at producere indhold på kontinuerlig basis, men optimeringen af kanalen giver et rigtig godt grundlag større succes på YouTube.
Okay, fin forklaring. Men du vil sikkert gerne vide, hvad Brand Movers konkret gjorde i dette video marketing eksempel, ikke?
Content Marketing Assistant hos Brand Movers Victoria Meyer forklarer:
“Det tager tid at opnå store resultater, men det handler om at komme i gang og så blive ved. Der findes tonsvis af content på YouTube, der kan hjælpe dig med at forstå, hvordan du optimerer din kanal, og hvordan du skal forstå analytics-resultaterne.”
“Det vigtigste er ikke at blive overvældet af den mængde af ting, du kan ændre for at optimere din kanal. Nøglen er at lave sin research ordentligt, planlægge ændringerne, skrive en to do-liste og så ellers komme i gang – og blive ved. Hvert skridt bringer dig tættere på målet. Men det tager tid. Det er et maraton, ikke en sprint.”
Her er, hvad Brand Movers gjorde i denne video marketing case for at optimere egetæppers YouTube-kanal:
disse indlæg om Video marketing
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.