Undersøgelser viser, at engagementet er forholdsvist højt på podcasts. Hvilket vi sagtens kan forstå, for der er nu et eller andet over det at få en stemme ind med hørebøffer. Det bliver mere personligt.
Og nok derfor vinder podcast-formatet også frem som distributionskanal for godt indhold både i udlandet og herhjemme. Vi har udvalgt tre af de content marketing-podcasts til dig, som vi især er glade for at lytte til i øjeblikket.
Del endelig med os, hvis du har flere gode, vi bør lytte til!
Six Pixels of Separation er en genistreg begået af marketingguruen Mitch Joel. Han er berømt og berygtet som absolut rockstar, når det handler om digital marketing.
Hans podcasts på 50 min. er en del længere end gennemsnittet, til gengæld er det DEN podcast, du bør følge, hvis du skal have de seneste media hacks og trends indenfor digital markedsføring, herunder content marketing.
Mitch Joel er CEO for det globale digitale mar- keting bureau Mirum. Derudover er han jævnligt at finde som klummeskribent i Harvard Business Review, Inc. Magazine, The Huffington Post m.fl. Six Pixels of Separation har over 460 episoder at gå ombord i, så det er bare om at læne sig tilbage og slå lyttelapperne ud.
Vil du selv producere podcast - sådan gør du.
Denne podcast fokuserer mere bredt på digital publisering på tværs af medier og formater. Det, der især gør denne podcast interessant, er, at Tristan Higbee formår at dele tips og tricks, der er relevante for dig, uanset om du arbejder med B2C eller B2B. Når det er sagt, så er den en smule nørdet og ofte dedikeret til en specifik, digital gadget, et device eller et medie. Den er ikke dedikeret til content marketing strategi, men indeholder mere hacks og ideer baseret på Tristans egne refleksioner over content marketing-relaterede arbejdsprocesser - men altid med gode take aways. Desværre er podcasten i skrivende stund gået i hi, men det skal ikke afholde dig fra at lade dig inspirere af de godt 50 episoder, som findes i iTunes.
Derfor er din podcast fantastisk til at brande dig.
CEO for virksomheden Resonance Content Marketing, Rachel Parker, har omkring 130 podcasts i ærmet om content marketing. Længden af hendes podcast er typisk mellem 20 - 30 min. Den er fokuseret, let fordøjelig og omsættelig. Ikke så meget snak for snakkens skyld. Hun behandler typisk de seneste nyheder og trends inden for content marketing og har altid spot på et vinklet emne fra content marketing-universet med gode eksempler, der gør det meget konkret.
Og så er Rachel Parker personlig og eminent til at referere til tidligere episoder af sine podcast. Det gør den til en meget vanedannende content marketing podcast.
Tre andre gode podcasts, som viser dig, hvordan den skid skal slås.
Foto: Thinkstock
Denne artikel blev oprindeligt bragt i Content Marketing Magazine #6.
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.