Jeff Bullas har i et blogindlæg samlet ti af de bedste råd fra to af verdens allerhurtigst voksende websites: Buzzfeed og Upworthy. Med de ti tips får du indblik i, hvad der har givet de to virksomheder så stor succes, og hvad du kan lære af deres taktikker og overføre på dit eget content, din blog eller hjemmeside. Her er en kort opsummering:
- Forvent ikke at ramme en guldmine med dit content hver gang - du skal være realistisk og acceptere, at ikke alt du producerer får succes.
- Skriv flere overskrifter til hver artikel, før du beslutter dig for den endelige. Hos Upworthy SKAL der f.eks. skabes 25 overskrifter til hvert stykke content. Det sikrer, at de ender med den absolut bedste.
- Overskrifter med lange listicle virker (listicles er det populære term for artikler bygget op som lister). Det er noget, Buzzfeed er verdensmestre i - eksempelvis: “45 Photos That Will Annoy You More Than They Should”
- Test dine bedste overskrifter - når du har fundet frem til de bedste overskrifter til en artikel, så test dem, før du vælger en endelig at køre med.
- Fyld dit content med billeder - igen noget Buzzfeed er virkelig seje til: “21 Pictures That Will Restore Your Faith In Humanity”
- Gør dit indhold nemt at dele. Hos Upworthy popper deres deleknapper op, når brugeren ruller ned ad siden - resultat: 398% mere trafik.
- Kuratér det bedste indhold. Find indhold, du kan se virker, kuratér det og optimer det f.eks. ved at lave layoutet pænere.
- Gør det nemt for folk at like din Facebook-side. F.eks. fik Upworthy 620 pct. flere likes ved at inkludere et popup med “Like us on Facebook?”
- Målret dit content til en niche, sag eller problematik. Det rammer måske færre mennesker. Til gengæld rammer det langt mere passionerede målgrupper - som denne fra BuzzFeed: “21 Unique Problems Only People Who Go To A Christian College Understand” http://www.buzzfeed.com/candacelowry/unique-problems-only-people-who-go-to-a-christian-college#27nh93i
- Bliv ved med at lede efter ‘episk’ content. Tjek, hvad der virker på dine konkurrenters sider og generelt på nettet. Hos Upworthy leder de altid efter historier med en helt, en skurk, en følelsesmæssig historie og (eller) et inspirerende budskab.
Du kan læse hele indlægget her.
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.