Der har været en del snak om insourcing, at virksomheder trækker marketing-aktiviteter ind i huset, de seneste år, og det ser også ud til at være slået igennem inden for content marketing.
Tal fra rapporten Content Marketing i Danmark 2020 viser nemlig, at 59 pct. samarbejder med bureauer i 2020 mod 63 pct. i 2019.
Ser vi lidt længere tilbage, er der dog stadig siden 2017 sket en stigning på 23 pct. i andelen af virksomheder, som samarbejder med et bureau.
De typer opgaver, som virksomheder og organisationer får hjælp til, drejer sig oftest om SEO, produktion af video, betalt distribution, grafisk design og måling eller analyse.
Der skal sættes strøm til blogindlægget med et ordentligt skud SEO, før indholdet rigtig kan få det liv i søgemaskinerne, som virksomhederne drømmer om, når de laver dem. Derfor søger de hjælp til linkbuilding og keyword research hos bureauer.
Det er heller ikke altid nok bare at skyde en video med telefonen. Især på udvalgte videoproduktioner betyder kvaliteten noget for de fleste virksomheder - og det er de færreste, der har et helt videohold stående klar i kulissen. Derfor får mange virksomheder hjælp til videoproduktionen af et bureau.
Hvis en virksomhed skal lykkes med sin content marketing-indsats, er det heller ikke nok blot at skrive et blogindlæg i ny og næ. Der skal konsekvent ideudvikling og konstant produktion til for at lykkes. Og ikke alle har ressourcerne til det. Derfor hyrer de et content marketing-bureau til at stå for produktionen.
Et content marketing-bureau lever af, at få din virksomhed til at trives. Og det gør den bedst ved at have masser af kunder. Content marketing skaber den opmærksomhed, der er er nødvendig for at skabe nye leads, og content marketing-bureauer er nødvendige i den proces.
En af de større udfordringer for virksomheder, når de sætter gang i en content marketing-indsats er at producere tilstrækkeligt og tilstrækkeligt godt indhold. Det viser tal fra rapporten Content Marketing i Danmark 2020. Et content marketing-bureau har ressourcerne og ekspertisen til at etablere workflows, der sikrer en konstant produktion af kvalitetsindhold.
Det kan være en udfordring at bygge en content-strategi, hvis din forretning ikke har ressourcerne eller ekspertisen. Et content marketing-bureau kan hjælpe dig med at identificere dine forretningsmål, allokere ressourcer, lave årsplaner og måle performance.
Langt de fleste content marketing-bureauer arbejder digitalt. Derfor kan de hjælpe virksomheder som din med SEO og social media-marketing, som måske ikke er en styrke, I har in-house.
Forskelligt indhold er nødvendigt på forskellige stadier af købsrejsen. Et content marketing-bureau kan hjælpe med indsigt og best practices, som kan sikre, at I skaber indhold, der har passer perfekt ind i salgstragten.
Et bureaus priser vil i mange tilfælde være højere end hvis I hyrer en freelancer eller har ressourcer internt i virksomheden. Det er der mange grunde til, men resultatet er, at det er vigtigt, at I benytter bureauet der, hvor I ikke selv har kompetencerne. På den måde får din virksomhed størst udbytte af samarbejdet.
Et bureau vil aldrig kunne forstå jeres branche lige så godt eller vide lige så meget om jeres virksomhed, som I selv gør. I hvert fald ikke til at begynde med. Derfor vil der i den indledende fase af samarbejdet med et bureau opstå misforståelser. Derfor er det vigtigt, at man hurtigt etablerer en proces for godkendelse af indhold.
Måske har du fundet et bureau, som kan levere det hele, men mange bureauer er specialister. Din virksomhed har helt sikkert en tone of voice, et visuelt udtryk eller en måde at gøre ting på. Og her kan der opstå udfordringer omkring synergien mellem flere bureauer. Når du har tilknyttet flere bureauer, er det derfor vigtigt, at du sikrer en rød tråd og giver bureauerne mulighed for at samarbejde.
disse indlæg om Content marketing
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.