Landing pages: 3 fejl der forvirrer og frustrerer dine brugere

Lars Damgaard Jensen

Det kan være en kunst og en videnskab at lave landing pages, der konverterer optimalt. Men følger du en række best practices, kan det ikke gå helt galt.

Jen Havice har på Unbounce.com skrevet et indlæg, der gennemgår tre store, almindelige fejl, der ødelægger dine landing pages og efterlader dine brugere forvirrede og frustrerede.

1. Du giver ikke brugerne nok information til, at de kan træffe en kvalificeret beslutning

Sørg for at have al den information med, som brugeren skal have for at kunne træffe beslutningen om at lade sig konvertere – eller lade være. Du skal f.eks. være helt klar i spyttet, når du forklarer, hvad der venter brugeren på den anden side af konverteringen.

2. Dit budskab er tvetydigt

Content marketing handler helt basalt om at opbygge tillid mellem dig og din potentielle kunde. Men hvis du er tvetydig i din kommunikation, ved brugere ikke, hvad hun skal tro, og du giver hende en god grund til at miste tillid til dig. Derfor skal du sørge for, at dit budskab er konsistent på tværs af hele konverteringsflowet.

3. Der mangler overensstemmelse mellem call-to-action og din landing page

De fleste har prøvet at klikke på en annonce på Google og komme til en helt anden side, end den man havde regnet med. Hvis der er uoverensstemmelse mellem din call-to-action og din landing page, mister brugeren igen tillid og får en følelse af, at hun ikke fik det, hun blev lovet. Sørg derfor for, at din tekst er retvisende og konsistent på tværs af sider i konverteringsflowet.

Læs hele indlægget her.

New call-to-action

Få tips og tricks til digital marketing i vores nyhedsbrev

Måske vil du også læse

disse indlæg om Leadgenerering

Der er ingen kommentarer endnu.

Vær den første til at kommentere.