SAP har længe været en af de førende kræfter, når det kommer til content marketing for B2B-virksomheder. It-virksomheden var blandt andet en af de første, de kom med på Forbes’ succesfulde BrandVoice-koncept.
I maj 2014 gik den globale it-virksomhed i luften med et helt nyt content marketing-projekt. Det digitale magasin Customer Edge henvender sig til folk, der arbejder med marketing, salg og kundeservice. På Content14 fortalte Nicholas Kontopoulos, Global Head of Strategic Marketing Programs hos SAP, hvordan SAP bruger magasinet til at engagere, uddanne og henrykke deres kunder.
Da Nicholas kom fra scenen, bad vi ham fortælle lidt mere om Customer Edge og give os sine tre bedste tips til, hvordan man arbejder med content marketing som B2B-virksomhed.
- Customer Edge er vores digitale hub med indhold, der handler om customer engagement. Customer engagement er et emne, man i marketing, salg og kundeservice for tiden har store udfordringer med, og derfor er det et behov for information af høj kvalitet om emnet.
- Vi har derfor lavet et community med indhold fra anerkendte thought leaders, både interne fra SAP og eksterne udefra, som vi samler i en hub, hvor det kan bruges af vores kunder på deres mobil, mens de pendler mellem hjem og arbejde, eller på deres laptop, mens de er på kontoret. Så det er i korte træk Customer Edge.
- Brands der vil engagere deres kunder på nye måder skal lave Youtulity, som Jay Baer taler om. Derfor har vi lavet Customer Edge, der handler om vores kunder og ikke om os selv. Indholdet er gratis, og der er ingen reklamer for SAP. For os handler det ikke om at sælge produkter eller services. Det handler om at dele information med vores kunder om vigtige emner relateret til customer engagement.
- I vores tilfælde ville vi lave en platform, der gav en masse viden tilbage til vores kunder og på den måde hjælpe dem at engagere deres kunder bedre.
- Da vi byggede den første udgave af Customer Edge, var den ikke optimeret til smartphones. Det var bygget til at blive brugt på en laptop. Men det gav en rigtig dårlig brugeroplevelse. Når folk kom til websitet fra en mobil, var det meget svært at læse og bruge indholdet.
I anden omgang arbejdede vi derfor sammen med en partner, der havde en meget større forståelse for, hvordan man lavede et website, der var skabt til mobiler og responsivt, så det fungerede på alle devices.
- For det tredje skal man være klar til at tænke langsigtet og være dedikeret. Når man laver noget som Customer Edge, er der ikke tale om en kampagne på tre måneder. Det fortsætter. Det betyder også, at man ikke kan outsource det hele. Man bliver nødt til at have nogle folk internt, der sikrer, at det indhold, der bliver afleveret, også bliver ved med at være relevant for ens målgruppe. I vores tilfælde har ledelsen allokeret store ressource for at sikre, at det sker. Og det er nødvendigt.
disse indlæg om Content marketing
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.