Er dit publikum (nogenlunde) mellem 18 og 30 år, og kæmper du for at ramme dem med lige nu og her-indhold, som de føler er autentisk, troværdigt og nærværende?
Snapchat er løsningen.
Det er nemlig her din målgruppe ynder at hænge ud, og skruer du dit indhold rigtigt sammen, så har du en gylden chance for at fange deres flyvske opmærksomhed. Men det kræver mere end det rigtige indhold at lykkes her. Det kræver en plan.
Derfor skal du tænke Snapchat med i din sociale medie-strategi, for “snappen” er ikke bare det hurtigst voksende sociale medie på markedet, det er også et fantastisk værktøj at bruge i content marketing.Hvis du kan finde ud af at bruge det, kan Snapchat, som lader dig live chatte og dele billeder og videoer på max ti sekunder med dine forbindelser, nemlig være din direkte adgang til et publikum, som ifølge flere undersøgelser ikke længere gider Facebook.
Som virksomhed kan du f.eks. give dit publikum dagens tip, på samme måde som Food Network gør med video og tekst her:
Eller vise fordelene ved dit produkt, som VR technology med video gør her:
Synes du det virker uoverskueligt? Det er det ikke – det kommer vi til. Men inden du opgiver tanken på forhånd, så tag lige et kig på fakta og se, om det kan overbevise dig:
Sagt med andre ord: Snapchat åbner døren til et kæmpe publikum, som kan være svær at fange andre steder.
På trods af de overbevisende fakta er Facebook stadig det sociale medie, som virksomheder oftest tyer til, når de beslutter sig for at markedsføre sig selv på sociale medier. Faktisk vælger kun to procent Snapchat.
Men selvom det måske nok – med fakta i baghovedet – kan virke lidt mystisk, så er det ikke nødvendigvis dårligt nyt. I hvert fald ikke for dig, der læser her. Den begrænsede brug af Snapchat betyder nemlig også, at din virksomhed har mulighed for at komme først (næsten, Spies har været der) på et marked, hvor publikum venter med åbne arme.
Derudover lader Snapchat dig være kreativ, det er billigt, og så er brugerne såkaldte ‘big buyers’ (76 procent af alle Snapchat-brugere har købt et produkt online inden for den sidste måned).
Som det gælder for de ‘gamle’ sociale medier i content marketing, gælder det også med Snapchat i content marketing. Det handler i bund og grund om at få trafik til dit indhold, så du kan øge dit antal følgere, højne engagementet, høste sign-ups eller få flere ind på dit site.
Det er ret nemt at komme i gang. Det eneste, du skal gøre, er:
Og hvis du nu tænker ‘Hva’ for noget indhold?’, så læs videre. For selvom du måske tror det modsatte, så har du helt sikkert indhold, som er Snapchat-værdigt. Du kan nemlig bruge Snapchat til at:
Generelt er det vigtigt, at du husker at bruge Snapchat til det, mediet er bedst til. Nemlig til at vise publikum en mere personlig og intim side af dit brand og give dem kort og letfordøjeligt indhold, som kan ses, når der er brug for en lille pause.
Heldigvis hjælper Snapchat dig på vej, fordi du ikke kan lave videoer, der er mere end 10 sekunder lange. På den måde kommer du aldrig til at falde i fælden og kvæle dit publikum med lange, kedsommelige klip.
Når du er overbevist om, at Snapchat er mediet for dig og du har oprettet din konto, er det tid til at skaffe følgere. Start med et lille engageret publikum, som lader dig undersøge, hvad der virker, og hvad du skal tilpasse. Der er ingen grund til at jagte det helt store publikum, før du har styr på, hvad det er, din modtager vil have.
Du kan få følgere på flere måder:
Du er nu klar til at komme i gang på snapchat. Du skal bare:
Dette er Clever Content Hack nr. 31. Clever Content Hacks er en serie af blogindlæg fra Brand Movers, der hjælper dig med at skabe de bedst mulige marketing-resultater.
disse indlæg om Distribution
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.