Hver måned er der kun en begrænset antal søgninger på fx "elektrisk motorsav". Det er selvfølgelig ikke noget problem, hvis du er den eneste forhandler af elektriske motorsave, der tilbyder dine potentielle kunder relevant og værdifuldt indhold. Men situationen er en helt anden, når du begynder at skulle kæmpe med andre om opmærksomheden fra en målgruppe, som I skal deles om.
Derfor er det nærliggende at skrue op for indholdsproduktionen for at bevare den samme mængde trafik trods den skærpede konkurrence. Det er imidlertid et sisyfos-arbejde, da over 80 pct. af indhold på en tilfældig hjemmeside driver meget lidt eller ingen organisk trafik – eller også tiltrækker det besøg, der ikke er relevante for din forretning og derfor ikke havner på bundlinjen.
Du kan altså gøre en af to ting, hvis du vil bevare eller øge mængden af organisk trafik til din hjemmeside:
Den sidste løsning argumenterer Skip Besthoff for i et glimrende blogindlæg, hvor han nævner fem tips til, hvordan du kan holde snuden i sporet og øge mængden af organisk trafik, der bidrager til bundlinjen med mindre – men bedre – indhold.
Hvis du ikke har noget at sigte efter, er det svært at ramme skiven. Derfor er det vigtigt, at du gør dig helt klart, hvad målet med din content marketing-indtast er, og hvad trafikken skal gøre for din forretning. Vil du positionere dig selv som thought leader, få tilmeldinger til dit nyhedsbrev eller uddanne dine potentielle kunder til at få mere ud af dit produkt?
Det giver sig selv, at du er foran på point, hvis du ved, præcis hvilke 20 procent af dit eksisterende indhold, der driver størstedelen af trafikken til din hjemmeside – og hvorfor. På den måde kan du nemlig nøjes med at producere indhold, der driver store mængder trafik og konverterer til forretning – og undgå at bruge tid på at indlæg, der alligevel aldrig bliver fundet, læst og delt.
Det kræver, at du sætter dig ind i analyseværktøjer som fx Google Analytics og har styr på din søgeordsanalyse.
Små justeringer i fx overskriften på dit indhold eller de præcise søgeord, du optimerer dit indhold til, kan have stor indvirkning på, om dit indhold bliver fundet eller ej. Nogle søgeord og -fraser er der fx stor konkurrence om, mens du kan være heldig at finde frem til andre, hvor søgevolumen er høj men konkurrencen lav.
Hvis din content marketing-indsats skal helt op at flyve, skal den tage højde for den resterende marketing i din virksomhed. På den møde kan dit indhold støtte op omkring og forstærke marketingbudskaber og genrelle mål for virksomheden.
Som beskrevet ovenfor kan det være svært at ramme plet, hvis man ikke ved, hvad man sigter efter. På samme måde er det umuligt at gentage en succes, hvis man ikke ved, hvad der gjorde forskellen, da det hele lykkedes. Derfor skal du bruge tid på at analysere, hvilket indhold på din hjemmeside, der driver trafik og konverterer, og hvorfor det gør det. Skyldes det en særlig god overskrift, de søgeord, der er optimeret til, eller måden det er skrevet på?
Hvis du følger disse fem tips, er der ifølge Skip Besthoff, ingen tvivl om, at du over tid vil få mere ud af din content marketingindsats.
disse indlæg om SEO
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.