Alle dine kanaler fungerer som dit brands ansigt ud til verden - også Twitter. Derfor er det ikke kun vigtigt, hvad du siger - men også hvordan din afsender-profil ser ud. Se her, hvordan du optimerer din Twitter-profil, så den matcher dit super gode indhold.
Præsenter din virksomhed rigtigt i din profilDet er vigtigt, at du vælger en twitter-profil, som matcher resten af din virksomheds online tilstedeværelse, så det er genkendeligt. Det er både visuelt og i tone og voice.
Sørg for, at dit twitter-konto-navn svarer til virksomhedens – hvis det er taget, så brug et, der kommer så tæt på som muligt. Husk, at det er dit Twitter-navn, der kommer til at stå som afsender af alt dit indhold.
Twitter bruger to billeder til at repræsentere din konto – brug dem begge. Eks. kan du bruge din virksomheds genkendelige logo/andet genkendeligt som baggrund og så tilføje dit personlige billede som dit Twitter profilbillede – det vil være det, der kommer til at stå ved siden af dine tweets. Ved at bruge et personligt foto tilfører du noget personligt til dit brand, som folk har nemmere ved at relaterer til. Mennesker kan bedst lide at kommunikerer med mennesker.
Du kan naturligvis costumize hele din Twitter-side, som er den, folk kommer ind på, hvis de vil vide mere om dig, så den er i overensstemmelse med den historie, du gerne vil fortælle om din virksomhed og dit brand.
Sørg for at udnytte hele din profil-side til at fortælle om din virksomhed og dit brand, inklusiv selvfølgelig website-link og kontaktinfo. Brug tid på at skrive en god bio-tekst om din virksomhed – du har 160 tegn – brug dem på at fortælle lige præcis, hvad det er, du kan levere. Husk din tone of voice og hellere mere personlig end kold business-tekst.
Følg dine kunder, konkurrenter og andre i branchen. Også internationalt.
Vil du have inspiration fra virksomheder, som har succes på Twitter, så kan det anbefales at læse casehistorien her, hvor eksperter også giver deres råd med på vejen.
Billede: mkhmarketing / Flickr
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.