Visuelle elementer er vigtige, når dit content skal stå ud fra mængden. Men hvis budgettet er småt eller tiden knap, er det også lettere sagt end gjort. Her er fire content marketing værktøjer, der giver dit content et visuelt forspring.
Selvom professionelle design-værktøjer som f.eks. Adobe Creative Suite-pakke er blevet markant billigere de seneste par år, kræver det stadig stor erfaring, hvis du skal tæmme et billedbehandlingsprogram som Photoshop. Det har Canva taget konsekvensen af og lavet et online design-værktøj “for alle os andre”. Det er let at bruge, og du kan vælge mellem en lang række skabeloner, der er optimeret til alt fra social media cover-grafikker til brochurer og plakater. Det hele fungerer som “drag’n’drop”. Du finder Canva her.
Når du skal opsamle leads på din hjemmeside, er en sikker strategi næsten altid at give gratis e-bøger væk til dine brugere i bytte for f.eks. en tilmelding til dit nyhedsbrev. Men internettet er fyldt med gratis, digitale downloads, der desværre ikke altid er af samme høje kvalitet, som det du har produceret. Derfor er din opgave at få e-bogens udtryk til at matche det hårde arbejde, du har lagt i at producere den. Det kan du gøre ved at lave en forside i 3D, der får e-bogen til at ligne en rigtig bog. 3D-forsiden kan du bruge i dine call-to-actions og på dine landingpages, hvor brugeren kan læse mere om e-bogen og downloade den.
Der findes mange værktøjer til at lave 3D-covers rundt omkring på internettet. En af de bedste gratis versioner har virksomheden Adazing lavet. Du skal uploade det billede, du vil have på forsiden af bogen. Så sender værktøjet billedet direkte til din email. Du finder Adazings værktøj her. Det gratis værktøj fra Adazing har visse begrænsninger. Du kan f.eks. ikke hente billedet af forsiden i særlig høj opløsning. Derfor kan du også vælge et af de mange værktøjer, der koster lidt at bruge. På My eCover Maker kan du for $4,95 per forside eller $14.95 om måneden vælge mellem mere end 130 forskellige skabeloner.
I de sidste par år er animerede GIF’er blevet et kulturfænomen på internettet, og du sikkert stødt på de små film med både nysende pandaer og dansende babyer i Facebook-feedet. Men vidste du, at du let kan lave dine egne? Der findes masser af gratis værktøjer. Et af de bedre finder du på imgflip.com. Her uploader du de billeder, din animation skal bestå af, arrangerer dem, indstiller hvor hurtigt billederne skal afspilles og downloader din færdige GIF. Du kan også uploade en stump video, der bliver konverteret til en GIF.
Infografikker handler om at omsætte indviklet information til illustrationer med grafik, diagrammer og ikoner, der er lette at aflæse for modtageren. Derfor er formatet også populært, og infografikker kan hjælpe din historie med at blive spredt viralt, fordi de er lette at dele på sociale medier. Men de er desværre også ressource- krævende at fremstille, fordi der både skal findes information, og det skal sættes op. Heldigvis findes der mange gode online værktøjer. På Piktochart kan du f.eks. vælge mellem mere end 100 forskellige skabeloner, som du kan bygge videre på og tilpasse med ikoner, billeder, diagram- mer og interaktive kort. Piktochart kan bruges gratis med visse begrænsninger, og du kan få adgang til alle funktioner for $24 om måneden.
Her kan du finde en guide til, hvor du finder fantastiske fotos og billeder til dit content.
Denne artikel blev oprindeligt bragt i Content Marketing Magazine #4. Du kan finde den og alle andre udgaver af magasinet her.
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.