Alt begyndelse er svær. Også når det gælder om at få din virksomhed i gang på de sociale medier, der er relevante for din forretning. Ikke desto mindre indtager Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest, Google+ og Instagram en helt central rolle i de fleste B2B og B2C content marketing-strategier, da de er så godt som uundgåelige ift. promovering og distribution af content.
Men hvordan kommer man egentlig i gang på de seks store sociale medier og går fra ingen følgere til de første 1.000?
De har Kevan Lee fra Buffer skrevet et indlæg om, hvor han i let forståelige trin forklarer, hvad der skal gøres på hvert enkelt netværk.
De første 1.000 følgere på Twitter, Facebook, Pinterest, Google+, LinkedIn og Instagram
Twitter
- Udfyld hele din profil
- Del et link til din profil via email og andre sociale netværk
- Indsæt en “Follow”-knap på din hjemmeside eller blog
- Følg andre relevante brugere
- Brug hashtags
- Bland dig i Twitter-chat og bidrag med værdi
- Optimer din “Tweet This”-knap, så den indsætter dit Twitter-handle i tweetet
Facebook
- Udfyld hele din profil
- Inviter venner til at “Synes godt om” din side
- Del et link til din Facebook-profil via email eller andre sociale netværk
- Indsæt Facebook-knapper på din hjemmeside eller blog
- Brug lidt penge på Facebook-annoncering
- Lav et Facebook call-to-action på jeres blog, der opfordrer til at følge jer på Facebook
Pinterest
- Udfyld hele din profil
- Del et link til din profil via email eller andre sociale netværk
- Indsæt en af Pinterests knapper på din blog eller hjemmeside
- Følg de boards, som dine konkurrenters følgere har lavet
Google+
- Udfyld hele profilen
- Del et link til din Pinterest-profil via email eller andre sociale netværk
- Indsæt en “Følg på Google+”-knap på din blog eller hjemmeside
- Bland dig i Google+-cirkler
- Meld dig ind i et Google+ fællesskab og bidrag til debatten
LinkedIn
- Udfyld hele din profil
- Del et link til LinkedIn-profilen via email eller andre sociale netværk
- Placer en LinkedIn-knap på din hjemmeside eller blog
- Inviter dine kolleger til at komme på LinkedIn, og hjælp dem med at få udfyldt hele deres profil, så virksomhedens LinkedIn-profil optræder som arbejdsgiver
- Undlad at bruge standard-beskeden, når du inviterer andre til at blive forbundet på LinkedIn, og acceptér invitationer fra alle, der inviterer dig
Instagram
- Udfyld hele Instagram-profilen
- Forbind Instagram-profilen med jeres Facebook-konto
- Kommentér også i stedet for kun at “Like”
- “Like” mange forskellige indlæg
- Find frem til de bedste hashtags og brug dem
- Indsæt et Instagram-feed på din hjemmeside med indlæg mærket med bestemte hashtags
- Tag andre i dine indlæg
- Del et link til din Instagram-profil via email eller andre sociale netværk
- Geo-tag dine billeder, så du optræder på kort
I indlægget har alle trin uddybende forklaringer. Læs hele indlægget her.
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.