Tænk stort med dit indhold - det betaler sig!

Andrew Davis

Tro det eller ej – nogen af de mest progressive marketingfolk i verden er danskere.

Siden 2009 har jeg rejst millioner af kilometer og holdt præsentationer for over 50.000 marketingsfolk fra Sydney til Sao Paulo. Igen og igen deler jeg en succeshistorie om content marketing, som kommer fra Danmark.

Fokus på ROI

Dine danske kolleger i store og små virksomheder er beundret verden over som resultat-drevne marketingfolk, der fokuserer på at levere målbar ROI ved at skabe værdifuldt indhold.

Deres indhold øger efterspørgslen på de produkter og services, de sælger, og de har været entydigt succesfulde.

Så succesfulde, at jeg ikke er den eneste, der taler om den danske content marketing-bevægelse. Hemmeligheden er afsløret.

Content marketing trænger igennem informationshavet

Men jeg ved fra mine danske content marketing-venner, at de fleste danskere ikke har hørt disse succeshistorier, og at mange virksomheder først for nylig er begyndt at udforske muligheden for at udnytte et stort udvalg af indhold, som er designet til skabe større succes for færre penge.

Skåret ind til benet er content marketing designet til trænge igennem den forstyrrende strøm af uendelige informationer. Relevant indhold af høj kvalitet kan nemlig inspirere folk til at købe ting, de ikke vidste, de manglede. Indhold designet til et meget specifikt publikum kan være med til at opbygge stærke relationer til din kernemålgruppe allerede før, de behøver det, du tilbyder.

Du får succes, når indhold giver dine kunder værdi

Indhold bygger relationer. Relationer bygger tillid. Og tillid skaber indtægter. Opskriften er simpel. Faktisk er det en opskrift, medier har brugt i mere end et århundrede til at skaffe værdi til deres annoncører. I dag har alle et publikum, og i dag er alle medievirksomheder.

Her kommer guldkornene: At lave indhold, som faktisk øger salg har meget lidt at gøre med dig eller dit brand. I stedet har det alt at gøre med at forstå den værdi, du tilfører livet hos den målgruppe, du rammer med dit indhold.

Dygtige danske marketingsfolk ved, at des bedre, de forstår deres publikum – des mere succesfulde bliver de. Ikke bare som marketingfolk, men som forretningsfolk.

I dag kan din virksomhed lukrere på potentialet alt fra stor historiefortælling til at øge salg, opbygge dit brand og lancere nye produkter eller lande nye kunder.

Få succes ved at skabe et større marked

Content marketing er ikke let. Jeg vil gerne have dig til at tage et simpelt koncept til dig, når du bevæger dig ud på din content marketing-rejse: Fokusér på at få størrelsen på dit marked til at vokse i stedet for at få dit brands del af markedet til at vokse.

Hvis dit marked generelt bliver mindre, men din markedsandel forbliver den samme – vokser din indtægt så? Selvfølgelig ikke.

Hvert eneste eksempel i Content Marketing Bogen af Signe Damgaard Jepsen og Joakim Ditlev – hvad enten det er en case med en bank, der samtidig er en medievirksomhed eller om det er en leverandør af grøntsager med egen linje af kogebøger, en arkitekt hvis eneste kilde til ny forretning er hendes blog eller en software virksomhed, som kun er fokuseret på at forstå deres kunders behov – så har de alle én ting til fælles: de har øget størrelsen på deres respektive markeder ved at bruge indhold, de selv har produceret. Resultatet er, at deres virksomheder blomstrer. Om deres markedsandel er steget eller ej, er irrelevant.

Godt indhold forpligter

Content marketing er ikke en kampagne. Det er en forpligtelse. En forpligtelse på at øge størrelsen på dit marked. Hvis dine produkter er gode, din service er forbilledlig, og du kan leve op til de forventninger, du har givet dine nye og gamle kunder, kan du være sikker på at blive ufattelig succesfuld.

Få tips og tricks til digital marketing i vores nyhedsbrev

Der er ingen kommentarer endnu.

Vær den første til at kommentere.