I begyndelsen af 2019 var der 2,5 millioner danske LinkedIn-profiler. Det vil sige, at tæt på 100% af den samlede danske arbejdsstyrke, og dermed de influencers og beslutningstagere som du gerne vil have fat på, befandt sig på netop dette medie.
Samtidig viser en undersøgelse fra HubSpot, at syv procent af alle nyoprettede europæiske LinkedIn-profiler er enten danske, norske eller svenske, så antallet af danske profiler er altså stigende.
En stor del af både personerne bag de nuværende og de kommende profiler er selvfølgelig personer, som du gerne have fingre i.
Men det vil alle de andre desværre bare også, og derfor er du nødt til at give dit indhold et ekstra skub med på vejen i form af annoncering.
Annoncering på LinkedIn lader nemlig dit indhold poppe op lige for snuden af det publikum, som du gerne vil snuses op af – og ikke kun dem, der allerede følger din side.
I det følgende guider vi dig igennem opsætningen af sponsorerede opslag.
Lad os tage et tænkt eksempel. Du arbejder med efteruddannelse af ledere og har skrevet e-bogen ‘7 måder at opbygge troværdighed som ung leder’. E-bogen kan downloades gratis på din hjemmeside, og nu vil du gerne have, at den får den opmærksomhed, du synes, den fortjener. Derfor har du besluttet at give den et ekstra skub med på vejen.
Du lægger ud med at logge ind på ‘Campaign Manager’ og vælger ‘Create Ad’ menuen øverst. Herefter opretter du en konto, vælger valuta og kæder den sammen med din Company Page. Så er du klar til at kickstarte din annoncering:
Nu skal vælge målgruppen for din kampagne. Her har LinkedIn virkelig udviklet deres platform den seneste tid og blandt andet tilføjet muligheden for retargeting og lookalike audiences. Du kan selvfølgelig stadig segmentere på baggrund af uddannelse, virksomhed, titel, branche etc.
Så er det tid til at vælge hvordan din annonce skal se ud. Også her har LinkedIn udviklet deres annonceprodukt markant de seneste år. Der er flere forskellige muligheder for at bruge kreative elementer som billeder, video eller billedekarrusel.
Når du har valgt målsætning, målgruppe og format, skal du beslutte, hvor langt ned på kistebunden du er villig til at grave. Altså om du vil bruge 100, 1.000 eller 10.000 kroner. Begynd med at vælge om du vil afsætte et max beløb pr. dag eller et max beløb for hele perioden. Vælg herefter, hvor lang tid din annonce skal køre. Du kan enten vælge at lade den køre på ubestemt tid indtil du selv stopper den, eller du kan vælge en afgrænset periode.
Derefter får du et estimeret bud på, hvor mange personer dit opslag vil nå ud til.
Nu skal du oprette din annonce. Du kan enten vælge at annoncere et allerede oprettet opslag eller lave et helt nyt. Her følger du blot anvisningerne og udfylder hver enkelt felt.
Så er der bare tilbage at trykke på 'Create' og herefter 'Launch Campaign' og så ellers bare se resultaterne rulle ind. Og dog.
Men – selvfølgelig er der et men – bare fordi du nu har hjulpet dit indhold ekstra på vej, er det ikke ensbetydende med, at du er færdig. Nu er det nemlig tid til optimering.
Bum. Nu er det bare at komme i gang med at sponsorere, så dit fantastiske indhold kan nå endnu bredere ud.
For at sponsorere dit indhold på Linkedin skal du altså:
God fornøjelse.
Og hey! Hvis du ikke ved, hvilket indhold du skal vælge at distribuere på LinkedIn, så læs med her i hacket, hvor vi guider dig gennem udvælgelsen.
disse indlæg om Distribution
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.