Twitter er et effektivt redskab både til at få dit indhold ud til vigtige influencers som f.eks. journalister og til at positionere dig og synliggøre din faglighed. Men du skal have noget på hjerte, og din profil skal sidde lige i skabet.
Præsenter dit brand rigtigt på din profilDet er vigtigt, at du laver en Twitter-profil, som matcher resten af din virksomheds online tilstedeværelse, så det er genkendeligt. Det er både visuelt og i tone og voice.
Sørg for, at dit twitter-konto-navn svarer til virksomhedens – hvis det er taget, så brug et, der kommer så tæt på som muligt. Husk, at det er dit Twitter-navn, der kommer til at stå som afsender af alt dit indhold.
Twitter bruger to billeder til at repræsentere din profil (baggrundsbillede og profilbillede) – brug dem begge. Eksempelvis kan du bruge din virksomheds genkendelige logo/andet genkendeligt som baggrund og så tilføje dit personlige billede som dit Twitter profilbillede – det vil være det, der kommer til at stå ved siden af dine tweets.
Ved at bruge et personligt foto tilfører du noget personligt til dit brand, som folk har nemmere ved at relatere til. Mennesker kan bedst lide at kommunikere med mennesker.
Du kan naturligvis tilpasse hele din Twitter-side, som er den, folk kommer ind på, hvis de vil vide mere om dig, så den er i overensstemmelse med den historie, du gerne vil fortælle om din virksomhed og dit brand.
Sørg for at udnytte hele din profilside til at fortælle om din virksomhed og dit brand, inklusiv selvfølgelig website-link og kontaktinfo. Brug tid på at skrive en god bio-tekst om din virksomhed – du har 160 tegn – brug dem på at fortælle lige præcis, hvad det er, du kan levere. Husk din tone of voice og hellere mere personlig end kold business-tekst.
Denne artikel blev oprindeligt bragt i Content Marketing Magazine #4. Du kan finde den og alle andre udgaver af magasinet her.
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.