LinkedIn er nu ikke længere bare en platform, hvor du kan finde ansatte, søge arbejde eller dyrke arbejdsrelationer. Tidligere i år åbnede LinkedIn deres Publishing Platform op for mere end 300 millioner brugere. Platformen gør det muligt for brugere at poste længere artikler (også kaldet long-form posts) om deres ekspertiser og professionelle interesser, så LinkedIn kan blive en form for in-site blog. Samtidig giver det nye redskab Content Marketing Score dig mulighed for at holde øje med, hvordan dit content performer. Vi søger her for, at du bliver klædt på til at operere på LinkedIns nye jagtmarker.
VIGTIGT! Inden du går i gang med at blive klogere, skal du være opmærksom på, at LinkedIns Publishing Platform endnu ikke er tilgængelig for alle – indfasningen vil ifølge LinkedIn selv ske over tid. Hvis du gerne vil i gang allerede nu, kan du her udfylde en formular, som godt nok ikke garanterer dig en fremtidig adgang – men du kommer længere frem i køen.
Du kan læse om:
Virksomheder kan nu se, hvordan deres markedsføringsindsatser bliver modtaget på LinkedIn.
Eric Schiffer har for Fast Company skrevet en meget brugbar blogpost om en af LinkedIns nyeste content-redskaber, som kan give dig en bedre forståelse for din målgruppe, hvad der virker, og hvad der ikke gør. Du får hovedpointerne her.
LinkedIn har indført det, de kalder Content Marketing Score. I første omgang var platformen kun for de mest indflydelsesrige bidragsydere som f.eks. Bill Gates, men i februar i år blev content-platformen åbnet for alle.
Platformen giver annoncørerne de nødvendige værktøjer til mere effektivt at markedsføre deres indhold ved at måle deres publikums engagement i forhold til annoncørernes indhold.
Gennem forskellige målinger kan annoncørerne se, hvilke grupper der reagerer positivt på deres indhold – dog ikke årsagen bag disse reaktioner.
Værktøjet kan også vise dig, hvilket content der får den bedste respons fra specifikke brugere. På den måde kan et brand gennemskue, hvilket indhold der bliver delt af de rigtige brugere – og på den måde bygge deres platform udelukkende med kvalitetsindhold.
Ifølge Eric Schiffer er marketingindsatser langt mere værd på LinkedIn end på Facebook og Twitter – de to sidstnævnte er primært værktøjer til at opbygge dit brand og generer ofte ikke værdifulde leads. Brugerne på LinkedIn er langt mere business-minded, og derfor er det en direkte kanal ud til et stort netværk af industrier og fagfolk, som er mere tilbøjelige til at udvikle sig til værdifulde leads.
Det er derfor yderst interessant, at der nu findes et værktøj til LinkedIn, som kan forbedre dit brand gennem optimering af content – og på den måde tiltrække de eftertragtede leads.
De ansatte er dine ambassadører, og derfor er det vigtigt, at de hver og en bliver aktive på LinkedIn. Ved at få dem til at udbrede dit brands budskaber kan du nå ud til langt flere brugere og øge din virksomheds indflydelsessfære.
Få også dine ansatte til at producere indhold på vegne af din virksomhed. Det gør indholdet friskt og giver de ansatte mulighed for at blive en aktiv del af virksomhedens identitet, hvilket kan bringe tillid og troværdighed til brandet.
Husk! Det er uhyre vigtigt stadig at sørge for, at alt indhold, der bliver postet, er værdifuldt og originalt. Men bliver indholdet produceret med omhu og flittigt overvåget med LinkedIns nye værktøj, kan det være en meget brugbar ressource.
Her kan du lære mere om LinkedIns Content Marketing Score-værktøj.
Du kan læse hele Eric Schiffers blogpost her.
Med LinkedIns Content Marketing Score-værktøj er du godt klædt på til at skabe fantastisk indhold. MEN – det betyder ikke, at du ikke også skal have en skudsikker strategi for dit content på platformen.
Social Media Examiner har samlet fire måder, hvor content på LinkedIn kan hjælpe dig med at nå dine strategiske mål. Her er en opsummering.
Udover LinkedIns nye Content Marketing Score-værktøj, kan du nu også bruge LinkedIns Publishing Platform, hvor du kan udgive de såkaldte long-form posts. Med platformen har du adgang til din egen on-site blog på LinkedIn, hvor du kan udgive dit content – vel og mærket på verdens største netværk for professionelle.
En fordel er, at dit content bliver postet i toppen af din profil og således er nemmere at finde og dele.
Ved at tilføje informative SlideShare præsentationer på din LinkedIn-profil kan du styrke din ekspertise i din niche og opbygge dit omdømme som thought leader. Hvis du har en premium konto hos SlideShare kan du også inkludere videoer og call-to-actions for at generere leads.
Med LinkedIns Publishing Platform kan du gøre dit indhold visuelt – og som vi flere gange har talt om herinde, så er godt visuelt content altid et plus på sociale medier. Kunsten er at skabe billeder, der får folk til at læse dit indhold. Det kan f.eks. gøres ved hjælp af fængende, korte tekster, der giver folk lyst til at vide mere og derfor skaber klik.
Husk at inkludere et call-to-action, der kan få læseren til at sprede indholdet på LinkedIn. Det kunne f.eks. være ”Du må meget gerne linke, hvis du kan lide indholdet” eller ”Del indholdet, hvis du er enig”.
Gjort rigtigt kan video være med til at gøre dit brand mere menneskeligt. Brug video til at fremkalde følelser hos dine potentielle kunder og til at skabe engagement og tillid. Du kan f.eks. dele et videointerview, et klip fra en konference, en produktdemonstration eller en how to-guide.
Du kan læse hele Sociale Media Examiners blogpost her.
Som forklaret ovenover kan du med LinkedIns Publishing Platform udgive dine blogposts direkte på siden og på den måde nå ud til et (formentligt) langt større publikum. Men ifølge den digitale marketing-strateg Craig Smith skal du passe på ikke at overdrive brugen af platformen.
Husk, at platformen kun er et redskab blandt mange andre, som du skal overveje, når du laver din content marketing-strategi
Din blog og din hjemmeside skal stadig være de bærende elementer for dit content – du skal mere se LinkedIns platform som et supplement
Betragt dine blogposts på LinkedIn, som du ser på f.eks. et gæsteindlæg på en blog – hellere kvalitet frem for kvantitet
Du kan læse hele Craig Smiths blogpost her.
Billede: clasesdeperiodismo / Flickr
disse indlæg om LinkedIn
Der er ingen kommentarer endnu.
Vær den første til at kommentere.