Sådan booster du content på Twitter

Pernille Uhd Kristiansen

Når pressechefen hos Arla, Theis Brøgger, har en historie, han vil ud med, går han på Twitter. Her har han nemlig mulighed for at interagere med journalister en masse og komme ud med de Arla-historier, han helst vil fortælle.

Det var blandt andet ad den vej, at Arla-koncernens direktør, Tim Ørting Jørgensen havnede på forsiden af Berlingske Business for en årrække tilbage , og det er også sådan flere gode Arla-fortællinger siden er endt i landets aviser.

Mange forfalder i dag til at tro, at Twitter ikke er et medie for deres virksomhed. Men det kunne man jo også have tænkt om Arla, og det viste sig jo at være langt fra sandt. Derfor er det måske – hvis du er en af de forfaldne – tid til at genoverveje din konklusion.

Vi kan lægge ud med at fortælle, at Twitter ifølge DR’s rapport Medieudviklingen 2015 er politikernes, journalisternes og mediefolkenes favoritsted at interagere, og dermed også stedet, hvor din virksomhed kan positionere sig, synliggøre jeres faglighed og få jeres fortællinger ud til influencers, der har magt til at få dem endnu bredere ud.

Giv dine pip et venligt skub fremad

Men hvordan er det lige, du sikrer, at du rammer rigtigt på Twitter?

Du kan jo starte med at tjekke Arla ud. Og derefter også Politiet, som er både aktive og relevante på Twitter:

Og til tider underholdende:

Og så er det ellers bare om at komme i gang med din profil. Hvis du ikke allerde er det, hjælper vi dig med at optimere din profil på Twitter her.

Og når det så er på plads, er næste skridt at hjælpe dine pip (altså dine tweets) på vej, så de får ørne- og ikke mejse-røst. Det gør du ved at booste dem.

Sådan booster du dine tweets

1. Log ind på din Twitter-profil, og åben en ny fane i din browser

2. Åben ads.twitter.com i den nye fane, og vælg land og tidszone

3. Vælg et kampagnemål: Du kan vælge at oprette din kampagne med forskellige mål. Det kan for eksempel være at nå ud til flere og få samtalen i gang, hvilket betyder, at du skal vælge 'Tweet-engagementer' som kampagnemål, eller du kan vælge kampagnemålet 'Webstedsklik eller -konverteringer', hvis du vil have flere ind på din hjemmeside (hvor de for eksempel bliver opfordret til at følge dit nyhedsbrev).

4. Opsæt din kampagne: Navngiv den, eksempelvis 'Miljøpolitik 2016' (hvis I lige har lagt ny politik for virksomhedens miljøpåvirkning, og I gerne vil bredt ud med jeres nye tiltag) angiv målgruppekriterier ( f.eks. efter køn, specifikke søgeord, de bruger, sprog og enheder de logger ind fra)

5. Angiv dit budget: Afgør hvor meget du vil bruge på din kampagne, og vælg om dit budget skal være 'pr. dag' eller 'samlet' for hele perioden.

6. Skriv dit tweet: Under 'Vælg dine kreativer aktiver' nederst på siden skriver du dit/dine tweet(s).

7. Sæt din kampagne i gang: Øverst til højre på siden trykker du på 'Iværksæt', hvis din kampagne skal begynde med det samme, eller på 'gem', hvis din kampagne skal indstilles til at begynde senere.

8. Følg med: Som med alt andet i content marketing skal du huske at følge med, så du kan optimere det, der skal optimeres. Når din kampagne er i gang, får du automatisk en rapport, som viser dig, hvordan din kampagne performer.

Har du for eksempel valgt kampagnemålet 'Tweet-engagementer', får du information om, hvor mange retweets der har været, hvor mange der har svaret på dine tweets, og hvor mange profiler, der har tilføjet dig til deres 'foretrukne'. Eller har du for eksempel valgt målet 'appinstallationer', viser rapporten dig, hvor mange klik, der har ført til installation.

Så: Hvis du vil øge brand awareness, udbygge dine forretningsforbindelser og få dine fortællinger ud i æteren, skal du altså:

  • Oprette en virksomheds Twitter-profil
  • Opsætte din kampagne på ads.twitter.com, og
  • Følge med i udviklingen, så dine næste tweets kommer til at performe endnu bedre.

God fornøjelse. Vi glæder os til, at du fanger medierne, og vi læser dine historie i aviserne.


cchacks.jpgDette er Clever Content Hack nr. 37. Clever Content Hacks er en serie af blogindlæg fra Brand Movers, der hjælper dig med at skabe de bedst mulige marketing-resultater.

 

Få tips og tricks til digital marketing i vores nyhedsbrev

Måske vil du også læse

disse indlæg om Distribution

Der er ingen kommentarer endnu.

Vær den første til at kommentere.