Content marketing: Her er 4 bøger, du skal læse

Lars Damgaard Jensen

Hurtige blogindlæg og den konstante strøm af online ressourcer er bare ikke altid nok. Vi har fundet fire bøger, du med fordel kan fordybe dig i, hvis du vil blive meget bedre til content marketing. 

Content Marketing Bogen

Content marketing bogenContent Marketing Bogen er skrevet af Joakim Ditlev og Signe Jepsen. Første udgave udkom i juni 2014. 

Det er ikke sådan ligetil at omstille sin markedsføring fra at være klassisk og 100 pct. fokuseret på produktet til at tage udgangspunkt i brugerens hverdag, glæder og bekymringer, som det sig hør og bør med content marketing. Content Marketing Bogen handler om at skabe lukrative relationer til nuværende potentielle kunder gennem historiefortælling.

Som titlen antyder, er bogen formentlig den første og eneste om emnet på dansk. Den er skrevet af Signe Jepsen og Joakim Ditlev, der med deres baggrunde i henholdsvis journalistik og online markedsføring tager læseren gennem en række danske content marketing cases, der dækker både enkeltmandsvirksomheder og milliardforretninger.

Content Marketing Bogen behandler både de strategiske, taktiske og operationelle overvejelser, man kommer til at stå overfor, når man kaster sig ud i content marketing. Og du får svar på oplagte spørgsmål som “Hvordan lægger jeg en strategi”, “Hvordan får jeg hele organisationens opbakning” og “Hvordan markedsfører jeg mit indhold”.

Bogen henvender sig både til de konverterings-interesserede talknusere og og de kommunikationsansvarlige, der værner om virksomhedens brand, og du får et særligt indblik i, hvordan danske virksomheder arbejder med content marketing.

Youtility

youtility jay bearYoutility handler om, hvordan man med brugbar markedsføring, der løser problemer i stedet for at hype, kan skabe solide relationer til nuværende og potentielle kunder til gavn for virksomheder - og for modtageren.

Mange reklamer handler om at råbe så højt, at dine potentielle kunder ikke kan undgå at høre dig. Men tænk hvis du kunne lave markedsføring, der er så værdifuld for din modtager, at hun faktisk ville betale for den? New York Times bestselleren Youtility handler om at markedsføre sig selv ved at hjælpe sine potentielle kunder i stedet for at hype sit produkt og er skrevet af amerikanske Jay Bear, der har arbejdet med digital markedsføring i over 20 år.

Epic Content

Epic content marketingI Epic Content viser Joe Pulizzi, hvordan virksomheder med suverænt indhold har konverteret kunder til evangelister og fået salgstallene til at eksplodere. 

Konkurrencen om brugernes opmærksomhed er hård. Og som virksomhed kæmper du ikke bare om den med andre brands men også med indhold fra familie og venner på sociale medier. Derfor skal dit indhold godt - episk godt.

Epic Content er skrevet af content marketings grand old man Joe Pulizzi og handler om, hvordan du skaber episk godt indhold, der skiller sig ud fra mængden og får din målgruppe til at elske dig. 

Jab, Jab, Jab, Right Hook

91qbkbgqzll._sl1500_I Jab, Jab, Jab, Right Hook viser Gary Vaynerchuk, hvordan du sætter det afgørende stød ind med sociale media marketing.

En velplaceret lige højre kan få selv den værste konkurrent til at vakle. Og har du allerede puffet ihærdigt og kørt modstanderen rundt i ringen, kan stødet afgøre kampens udfald. I Jab, Jab, Jab, Right Hook beskriver social media-eksperten Gary Vaynerchuk, hvordan du kan forberede de små puf og støder, der får din marketingkampagne på sociale medier til ikke bare at skaber masser af engagement og trafik men også konverterer dine followers til betalende kunder.

Denne artikel blev oprindeligt bragt i Content Marketing Magazine #2. Du kan finde den og alle andre udgaver af magasinet her. 

New call-to-action

Få tips og tricks til digital marketing i vores nyhedsbrev

Der er ingen kommentarer endnu.

Vær den første til at kommentere.